onsdag den 13. juli 2016

Anmeldelse: Stalker af Michella Rasmussen

Titel: Stalker | Skrevet af: Michella Rasmussen | Antal sider: 214 | Udgivet i 2016 | Forlag: Tellerup |
Antal stjerner (0-5): ****

Dette var en bog jeg længe havde ønsket at læse, men jeg dog endnu ikke havde kunne finde til en overkommelig pris. Da jeg så var kommet afsted mod København uden en bog, og havde et par timer der skulle fordrives på at vente på færgen og på sejlturen, bød muligheden sig for at hente den i ebogs format på mofibo. Og den blev slugt råt. Jeg havde forinden læst nogle skuffede anmelders dom over bogen, men genkender slet ikke kritikken. Den fangende mig fra start til slut og formåede at holde spændingen og være uforudsigelig. Jeg var absolut underholdt.

I bogen møder vi gymnasiepigen Julie, som begynder at modtage anonyme kærlighedsbreve fra en hemmelig beundre. Brevene begynder dog hurtigt at være af sådan en grad, at Julie bliver utryg og da der først begynder at ske ubehagelige oplevelser for hendes, hendes venner og familie, finder hun ud af at den er helt gal. Hun har en stalker, som vil gøre alt for at få hendes og ikke lade noget eller nogen stå i vejen for det. Igennem bogen når man at mistænke den ene efter den anden, og der kommer derigennem nogle spændende baggrunds historier frem om personerne i Julies liv. Kapitlerne er delt op, så det skiftevis er imellem Julie hendes stalkers synspunkt. Vi når helt hen til slutningen af bogen, før stalkers afsløres, og det er simpelthen så god en ting for bogen, ikke mindst fordi det holder spændingen og så er det bare helt uforudsigelig det som sker.

Flot arbejde af forfatteren Michella Rasmussen. Jeg glæder mig til at læse mere fra hendes hånd, også selvom bogen måske er rettet til et yngre publikum.