søndag den 24. april 2016

Anmeldelse: Sne af Maxence Fermine


Titel: Sne | Skrevet af: Maxence Fermine | Udgivet i 1998 | Sidetal: 93 | 
Forlag: Lindhardt og Ringhof |

Antal stjerner (0-5): **

Jeg havde ingen forventninger til denne bog, jeg havde faktisk hverken hørt om den, eller læst mere om den, end de linjer jeg læste på bogens bagside, da jeg faldt over dens smukke cover i Arnold Buscks bogbytteservice. 

Sne er en fin historie, som er noget helt andet litteratur end det jeg normalt læser. Den lidt finurlige måde at inddrage haiku digte på, ud fra historiens forløb og med afsæt i hovedpersonens interesse, gør mig både forvirret og interesseret. Måske jeg ikke altid helt forstår de indsatte digte eller finder dem givende for historien. På trods af en fin historie med en forudsigelig slutning, sidder jeg desværre tilbage med en ærgelse over bogen, som heldigvis ikke var længere end de 93 sider, som måske ligger til grund for, at jeg trods alt færdiggjorde bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar