søndag den 24. april 2016

Anmeldelse: M Train af Patti Smith



Titel: M Train | Skrevet af Patti Smith | Udgivet i 2015 | Antal sider: 294 | Forlag: Klim |
Antal stjerner (0-5): ****

Patti Smith har altid fascineret mig, både musikalsk og litterært. Da jeg først læste Pattis egen beskrivelsen af denne bog, blev jeg fanget af, hvordan hun mon ville skrive en bog, uden egentlig at have noget at skrive den om. 
Modsat tidligere værker af Patti Smith, kunne hun ikke fange mig fra første side. Det tog lidt tid før hendes fortælling om fortiden, den alt overskyggende kærlighed, hverdagen og hendes specielle måde at hylde sine litterære forbilleder på, fangede mig. "M Train" kommer ikke op på samme niveau som forgængeren "Just Kids" (som var pakket med spændende fortællinger, fra hendes færden i det kunstneriske miljø bla på Chealsea Hotel, hvor samtlige af mine musikalske og litterære forbilleder bliver nævnt i streg, og jeg sitrede ved tanken om at havde været der og været en del af det hele
Men alligevel fik jeg pludselig en oplevelse af at sidde på Cafe Ino med Patti, drikke kaffe ved stambordet i hjørnet, imens vi sammen læser Haruki Murakami og jeg på en eller anden måde hører til i hendes liv - det var ikke den værste oplevelse at få.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar